Waarom waardevolle content nooit mag ontbreken op jouw website

Ik kom ze nog vaak tegen: websites die alleen maar informatie bevatten over een bedrijf, zonder ook maar iets van waardevolle content te delen. Superzonde, want hiermee loop je echt de aandacht van Google mis.

Het begin van een nieuwe maand staat bij mij altijd in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Wat zeggen de cijfers over het verkeer op mijn website en waar moet ik ingrijpen? Nu ik steeds meer vaste SEO-klanten krijg van wie ik de SEO volledig overneem, doe ik dit niet alleen voor mezelf, maar ook voor een aantal prachtige bedrijven. 

Tijdens deze analyses werd één ding ontzettend duidelijk. Wat voor dienst of product je ook aanbiedt, kneiterwaardevolle content mag nooit ontbreken!

Hoe meer informatie jij deelt met jouw lezers, hoe blijer zij zijn. En een blije bezoeker op je website betekent een blije zoekmachine. 

Je website is meer dan een visitekaartje

Uit onderzoek blijkt dat maar 2% van alle bezoekers op jouw website bereid is iets van je te kopen. Dat betekent dat 98% jouw website weer verlaat zonder dat jij iets aan hun bezoek hebt gehad.

Dat zou je dus denken, maar dat is gelukkig niet waar. Als jij waarde durft te delen met jouw lezers, maak je indruk. Op de bezoekers en op Google. Want hoe waardevoller jouw content is, hoe beter jij gevonden wordt in de zoekmachine. 

Die 98% van de bezoekers die jouw website weer verlaat, kan je wel imponeren met jouw kennis, expertise, ervaring en verstand van zaken. Maak ze nieuwsgierig naar wat jij nog meer in huis hebt en zorg ervoor dat ze terugkomen om opnieuw geïnspireerd te raken. 

Zie je website dus niet alleen als jouw visitekaartje of als de plek waar je de prijzen benoemt, maar als een belangrijke bron van informatie. 

Vier tips voor waardevolle content

Uiteraard drop ik deze bom niet alleen, maar ontmantel ik hem ook meteen even voor je. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat het lastig is om direct waardevolle content te creëren als je dat nog niet eerder (of niet vaak) hebt gedaan.

Met deze vier tips kan je direct aan de bak: 

  1. Weet je niet waarover je moet schrijven? Benoem een voor een de problemen van jouw ideale klant. Wil zij een betere balans vinden tussen werk en privé? Deel tips waar de dame in kwestie meteen mee aan de slag kan. Vind hij het lastig om de juiste voeding bij zijn sportdieet te kiezen? Deel een aantal lifehacks die meneer de fitboy direct kan omzetten in daden. 
  2. Wees niet bang om fouten te maken en laat je daardoor vooral niet tegenhouden. Je eigen teksten nakijken is sowieso een rotklus en een d/t’je die de mist ingaat, verandert echt jouw mooie boodschap niet. 
  3. Deel je altijd al waardevolle teksten op je Instagram-account? Geef ze meer body en publiceer ze als blog op je website. Op Instagram merk je snel genoeg of je posts aanslaan en of het de moeite waard is hier meer informatie over te delen. 
  4. Smijt met de kennis die je in huis hebt. Geef zoveel mogelijk weg, want dat laat je zien wat je kan. Het is daarnaast ook direct een mooie manier om zichtbaar te worden in Google. De zoekmachine is namelijk GEK op waardevolle content. Ben je bang dat mensen jou daardoor niet meer nodig hebben? Onzin. Ze weten nu misschien hoe bepaalde zaken werken, maar dat betekent niet dat ze meteen weten hoe ze het toe moeten passen. 

Zorg er alleen wel voor dat je het jezelf niet te moeilijk maakt. Negen van de tien keer zit het alleen in je hoofd dat je niet kan schrijven. Ga ervoor zitten, doe je best en klap je laptop weer dicht als het niet lukt. De dag erop probeer je het weer. 

En word je er echt gek van dat je maar geen goede SEO-contentstrategie kan neerzetten? Schakel dan een expert in.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *