Wat doet een SEO-coach?

Wat doet een SEO-coach eigenlijk de hele dag? Deze vraag krijg ik regelmatig en niet in de laatste plaats omdat veel ondernemers nog niet (precies) weten waar SEO voor staat. Toch is het hebben van een coach die gespecialiseerd is in zoekmachineoptimalisatie bijna een vereiste als je goed gevonden wil worden via Google.

Als ondernemer is het hebben van een website zo goed als noodzakelijk. Natuurlijk kom je, helemaal in deze tijd, heel ver met social media, maar het merendeel van jouw potentiële klanten wil meer over jou te weten komen. Dit doen zij vaak op het wereldwijde web. Jouw website is jouw visitekaartje, maar dan moet dat kaartje wel goed gevonden kunnen worden. Een SEO-coach helpt je daarbij.

SEO kan je het beste uitleggen als zoekmachineoptimalisatie en is eigenlijk niets meer of minder dan je houden aan de regels van de zoekmachine. Dat betekent onder andere een goed opgebouwde website, sterke SEO-teksten, een gedegen zoektermenonderzoek en vooral (veel) kwalitatief goede content delen.

Waar bestaan mijn werkzaamheden als SEO-expert uit?

Als SEO-coach focus ik mij niet alleen op de online-vindbaarheid van jouw business, maar ook op jouw zelfredzaamheid als ondernemer. SEO is geen rocket science, je moet alleen weten hoe je het aanpast. Daarom bied ik een basis SEO-training en een uitgebreid SEO-programma aan. Ik leg je in (in de basis of uitgebreid) uit hoe zoekmachineoptimalisatie precies werkt en waarom Google Analytics en Search Console onmisbaar zijn. Ook pakken we de zoektermen, SEO-teksten, linkbuilding, lokale SEO en het optimaliseren van je website mee. Al deze onderdelen maak je jezelf eigen, zodat jij zelf in staat bent om je bezoekersaantallen te laten groeien, een expertstatus te creëren en vooral de ideale klant te bereiken.

Focus jij je liever op jouw eigen talenten en wil je dat iemand anders de SEO-zorgen op zich neemt? Ook dan kan je een SEO-coach in de arm nemen. Ik begeleid regelmatig dienstverlenende ondernemers en webshophouders die geen tijd hebben om zelf met zoekmachineoptimalisatie aan de slag te gaan, maar wel goed vindbaar willen zijn via Google.

Heb ik een SEO-coach nodig?

Kan jij de onderstaande stellingen met ja beantwoorden? Dan is het volgen van een traject bij een SEO-coach absoluut geen slecht idee.

  • Ik begrijp niet waarom ik nu niet goed vindbaar ben via Google.
  • Ik weet niet goed hoe ik mijn online-vindbaarheid kan vergroten.
  • Google Analytics en Search Console zijn voor mij onbekend/gebruik ik nauwelijks.
  • Zoektermen gebruik ik nu niet of nauwelijks en er zit ook geen strategie achter.
  • Mijn klanten komen nu alleen maar via social media, maar niet via Google.
  • Ik wil graag als expert bekend staan binnen mijn vakgebied, maar ik weet niet goed hoe ik dit moet bereiken.

En? Hoeveel ja’tjes heeft het beantwoorden van bovenstaande vragen je gekost?