Wanneer schakel je
een SEO-coach in?
Wanneer schakel je een SEO-coach in? Wat doet een expert op het gebied van zoekmachineoptimalisatie nou eigelijk? Deze vraag krijg ik regelmatig en niet in de laatste plaats omdat veel ondernemers nog niet (precies) weten waar SEO voor staat. Toch is het hebben van een coach die gespecialiseerd is in SEO bijna een vereiste als je goed gevonden wil worden via Google.
Wat is SEO?
SEO kan je het beste uitleggen als zoekmachineoptimalisatie en is eigenlijk niets meer of minder dan je houden aan de regels van de zoekmachine. Dat betekent onder andere een goed opgebouwde website, sterke SEO-teksten, een gedegen zoektermenonderzoek en vooral (veel) kwalitatief goede content delen.
Als ondernemer is het hebben van een website zo goed als noodzakelijk. Natuurlijk kom je, helemaal in deze tijd, heel ver met social media, maar het merendeel van jouw potentiële klanten wil meer over jou te weten komen. Dit doen zij vaak op het wereldwijde web. Jouw website is jouw visitekaartje, maar dan moet dat kaartje wel goed gevonden kunnen worden. Een SEO-coach helpt je daarbij.
Wat doet een SEO-coach?
Als SEO-coach sta ik klaar om jou alles te leren over SEO, hoe je dit vervolgens toepast op je eigen website en hoe je daar jouw website succesvol mee maakt in Google. Zoekmachineoptimalisatie is geen wetenschap, maar je moet wel weten aan welke knoppen je moet draaien om succesvol te zijn in Google.
Ik focus me niet alleen op de online-vindbaarheid van jouw business, maar ook op jouw zelfredzaamheid als ondernemer. Het gaat niet alleen om de kennis, maar juist enorm om de praktijk. Daarin heb je verschillende niveaus. Als jij alleen jouw website vindbaar wil maken, heb je meer dan genoeg aan SEO Start, Een grotere investering is dan niet noodzakelijk. Wil je SEO uiteindelijk ook inzetten voor jouw eigen klanten, dan is SEO Next Level een passende SEO-cursus.
Ik leg je sowieso uit hoe zoekmachineoptimalisatie precies werkt en waarom Google Analytics en Search Console onmisbaar zijn. Ook pakken we de zoektermen, SEO-teksten en het optimaliseren van je website mee. Al deze onderdelen maak je jezelf eigen, zodat jij zelf in staat bent om je bezoekersaantallen te laten groeien, een expertstatus te creëren en vooral de ideale klant te bereiken.
Heb ik een SEO-coach nodig?
Kan jij de onderstaande stellingen met ja beantwoorden? Dan is het volgen van een traject bij een SEO-coach absoluut geen slecht idee.
- Ik begrijp niet waarom ik nu niet goed vindbaar ben via Google.
- Ik weet niet goed hoe ik mijn online-vindbaarheid kan vergroten.
- Google Analytics en Search Console zijn voor mij onbekend/gebruik ik nauwelijks.
- Zoektermen gebruik ik nu niet of nauwelijks en er zit ook geen strategie achter.
- Mijn klanten komen nu alleen maar via social media, maar niet via Google.
- Ik wil graag als expert bekend staan binnen mijn vakgebied, maar ik weet niet goed hoe ik dit moet bereiken.
En? Hoeveel ja’tjes heeft het beantwoorden van bovenstaande vragen je gekost? Eigenlijk is iedere ja er een te veel, want goed vindbaar zijn in Google levert je zo ontzettend veel succes op. Wacht daarom ook niet langer met het toepassen van SEO voor jouw business. En kom je er niet uit? Schakel dan een goede SEO-coach in.