Nieuwe klanten aantrekken met behulp van SEO

Er zijn 1001 manieren om nieuwe klanten aan te trekken. De een zweert bij social media en de ander is gek op e-mailmarketing. Het enige juiste antwoord is dat je nooit op één kanaal moet wedden, want als dat wegvalt, heb je niets meer. In dit artikel laten we je zien hoe je (continu) nieuwe klanten aan kan trekken met behulp van SEO. Altijd, dus ook als je niet aan het werk bent.

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization. Het is geen magie, juist niet. Het is een fantastische strategie die jou verplicht na te denken vanuit de bezoeker van de website. Een blije bezoeker, is een blije zoekmachine. Als jij ervoor zorgt dat de bezoekers van jouw website het naar hun zin hebben, rank je steeds wat beter in Google. En dat zorgt niet alleen voor meer verkeer, maar met behulp van SEO kan je dus ook nieuwe klanten aantrekken.

Hier moet je aan denken als je met SEO nieuwe klanten wil aantrekken

Google wordt niet alleen blij van blije bezoekers, maar ook als jij je aan een aantal vaste onderdelen van SEO houdt. Denk bijvoorbeeld aan:

1. Het gebruik van de juiste zoektermen

De juiste zoektermen kies je op basis van jouw ideale klant. Pas als je weet wie jouw doelgroep (voor de zoekmachine) is en hoe die zoekt, kan je aan de slag met het vinden van de beste exemplaren. Het is essentieel om te begrijpen welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw bedrijf. Tools zoals UberSuggest en SEMrush kunnen je hierbij helpen.

2. Steengoede SEO-teksten

Content is koning als het gaat om nieuwe klanten aantrekken met behulp van SEO. Door regelmatig waardevolle en boeiende content te delen, kun je jezelf positioneren als een autoriteit in je branche en het vertrouwen van potentiële klanten winnen. Dit kan variëren van blogposts en how-to-gidsen tot video’s en infographics. Zorg ervoor dat je content de juiste zoekwoorden bevat en deel het op sociale media en andere relevante platforms om meer zichtbaarheid te krijgen.

3. Vriendelijk voor de bezoeker en vriendelijk voor de zoekmachine

Een goed geoptimaliseerde website helpt enorm bij hem beter vindbaar maken in Google. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je website snel laadt, mobielvriendelijk is en een duidelijke structuur heeft. Maar denk ook aan het gebruiken van relevante zoekwoorden in je paginatitels, meta-beschrijvingen, koppen en alt-teksten van afbeeldingen.

Vandaag nog beginnen met nieuwe klanten aantrekken

Wil jij direct beginnen met jouw website beter vindbaar maken in Google en leren hoe je nieuwe klanten aantrekt met behulp van SEO? Voor nog geen € 15,- koop je de uitgebreide masterclass (die altijd in je bezit blijft) en kan je meteen de eerste stappen zetten!