Adviesblogs over SEO

SEO heeft op het gebied van begrijpelijkheid een behoorlijk slecht imago. Dat snap ik ergens wel, want je wordt al snel doodgegooid met allerlei ingewikkelde termen, moeilijk advies en lastig gedoe. Toch is zoekmachineoptimalisatie helemaal niet zo lastig als je nu waarschijnlijk denkt. Mijn motto is niet voor niets ‘SEO is geen rocket science, je moet alleen weten hoe je het toepast’. Mijn missie met De SEO-School is dan ook om vrouwelijke ondernemers in te laten zien dat zij zelf de kennis (en macht) in huis kunnen hebben om de online-vindbaarheid van hun bedrijf te vergroten. 

Wat je moet weten over zoekmachineoptimalisatie

De SEO-School biedt verschillende trainingen en programma’s aan om jou bij te spijkeren op het gebied van zoekmachineoptimalisatie, maar uiteraard deel ik mijn kennis ook heel graag met je door middel van een aantal handige, overzichtelijke en vooral ontzettend duidelijke blogs. Hoe meer jij de kracht van SEO inziet, hoe eerder jij ervoor gaat zorgen dat jouw website goed vindbaar is op het wereldwijde web. Of nog beter gezegd: dat jouw ideale klant jou kan vinden tussen al die miljarden websites! 

Blogs

De belangrijkste SEO-regel

Deze SEO-regel maakt het verschil

Zoekmachineoptimalisatie wordt vaak ingewikkeld gevonden omdat er zo ontzettend veel regeltjes zijn. Althans, dat is wat veel ondernemers denken. Maar eigenlijk is er maar één SEO-regel belangrijk. Als je die toepast, heb je de liefde van Google voor je gewonnen. Mijn motto is ‘SEO is geen rocket science. Je moet alleen weten hoe je het […]

Lees verder
De SEO-hemel

Ga niet in zee met bedrijven die jou de SEO-Hemel beloven

De SEO-Hemel bestaat niet. Ik vertel het mijn (potentiële) klanten keer op keer. Ja, ik kan je beloven dat je door het toepassen van zoekmachineoptimalisatie veel beter gevonden wordt in Google. Nee, niemand kan jou toezeggen dat je op de eerste positie komt. Wat is de SEO-Hemel? Van een klant kreeg ik de vraag of […]

Lees verder
bezoekers met een koopintentie

Hoe krijg je bezoekers met een koopintentie naar jouw website?

Bezoekers op jouw website zijn fijn en ontzettend nodig. Waarom steek je anders al die moeite in jouw online-visitekaartje? Maar niet iedere bezoeker bezoekt jouw pagina met dezelfde intentie. Je kan ze het beste onderverdelen in drie verschillende fases: de SEE-fase, de THINK-fase en de DO-fase. Ik kan me voorstellen dat je de laatste fase […]

Lees verder
goed gevonden worden in google

Goed gevonden worden in Google is geen kwestie van geluk hebben

“Ik dacht dus echt dat ik geluk moest hebben om met mijn website bovenaan in Google te komen, maar nu weet ik dat je dat gewoon helemaal zelf kan bereiken!” Deze opmerking maakte een van mijn cursisten nadat ze de SEO-basics training had afgerond. Ze kwam erachter dat goed gevonden worden in Google helemaal geen kwestie is […]

Lees verder
Accelerated Mobile Pages - amp- uitleg

Wat zijn Accelerated Mobile Pages (AMP) en waar moet je op letten?

Accelerated Mobile Pages? AMP? Zeg eens, waar heb je het in hemelsnaam over? Groot gelijk als je dit nu denkt, want het klinkt allemaal onwijs technisch en eerlijk gezegd is het dat ook. Maar omdat Google mobiele gebruikers steeds belangrijker vindt en daarbij de laadsnelheid van (mobiele) websites ook mee laat wegen, moet ik dit […]

Lees verder
brede zoektermen

Wat zijn brede zoektermen en waarom moet je ze gebruiken?

Brede zoektermen? Zijn er meerdere soorten zoektermen dan? De kans is groot dat je dit nu denkt, helemaal als je pas net kennismaakt met zoekmachineoptimalisatie. Gelukkig kan ik je makkelijk uitleggen wat brede zoektermen zijn en waarom je ze moet gebruiken! Zoektermen Zoektermen zijn woorden waarmee een Google-gebruiker zoekt en waarop jij gevonden wil worden. […]

Lees verder