De feestdagen staan weer voor de deur. Langzaam beginnen webshops en dienstverlenende ondernemers hier met hun content ook op in te spelen. Maar is dat niet te laat? Heb je niet veel meer effect van SEO-teksten voor de feestdagen als je daar eerder mee begint?
Google is niet de allersnelste. Op het moment dat je nieuwe teksten schrijft of andere vormen van content maakt, kan het tot wel vier weken duren voordat je daarmee zichtbaar wordt. Dit betekent dus dat je op tijd moet beginnen met schrijven als je op het juiste moment wil schitteren in de zoekmachine.
SEO-teksten voor de feestdagen – waar moet je op letten?
Een week voor kerst beginnen met een landinsgpagina heeft dan ook weinig zin. Een goede SEO-contentstrategie zorgt ervoor dat je hier niet op het laatste moment tegenaan loopt, omdat je van tevoren al weet wat je moet doen. Zelf adviseer ik, als SEO-specialist, mijn ondernemers altijd om op tijd te beginnen. Denk hierbij aan eind september wanneer je indruk wil maken voor Sinterklaas en halverwege oktober voor de kerstdagen.
Ook is het belangrijk dat je weet waarop je wil shinen. Gevonden worden op zoektermen als ‘aanbieding Black Friday’ is leuk als je Coolblue bent. Als je echter nog niet zo’n sterke positie hebt in Google, is het een onbegonnen opdracht. Je kan dan beter kijken naar longtail keywords (zoektermen die uit minimaal vier woorden bestaan) en zoektermen die echt gebruikt worden door jouw ideale klant.
De ultieme tip voor feestelijke SEO-teksten
Wil je zeker weten dat je de volgende feestdagen wel echt lekker mee kan pakken in de zoekmachine? Zorg er dan voor dat je vier tot acht weken van tevoren jouw content al online hebt staan. Het hoeft nog geen prominent plekje op je website te hebben, zolang het maar vindbaar is voor Google. En hoe dichter de feestdagen eraan komen, hoe beter je het zal gaan doen.
Doet jouw website het al goed met de feestdagen of pak jij je kans volgend jaar?