Hoe krijg je bezoekers met een koopintentie naar jouw website?

Bezoekers op jouw website zijn fijn en ontzettend nodig. Waarom steek je anders al die moeite in jouw online-visitekaartje? Maar niet iedere bezoeker bezoekt jouw pagina met dezelfde intentie. Je kan ze het beste onderverdelen in drie verschillende fases: de SEE-fase, de THINK-fase en de DO-fase. Ik kan me voorstellen dat je de laatste fase het interessants vindt, want daar bevinden de bezoekers met een koopintentie zich.

Als we de spiderrobots en andere automatische handelingen even daargelaten, mag je ontzettend blij zijn met iedereen die jouw website met een bezoekje vereert. Diegene is daar met een missie, dat staat buiten kijf. Hij heeft een doel op jouw pagina te bezoeken. Maar uiteraard bezoekt niet iedereen met hetzelfde doel jouw website. Daarom is het goed om daar met verschillende teksten op in te spelen.

SEE, THINK & DO – Bezoekers met een koopintentie

Kies je voor een blog, ga je voor een landingspagina of moet je vooral veel tijd investeren in een goede salespage? Iedere manier van schrijven levert resultaat op, maar ze hebben niet allemaal hetzelfde effect. In onderstaande video leg ik je uit welke tekst bij welke fase past en hoe je het beste kan inspelen op de wensen van al (!) je bezoekers.

En? Heb jij voldoende content op je website staan? Of maken meer teksten jouw pagina nog sterker? vergeet niet dat de kwaliteit van een tekst sowieso het allerbelangrijkste is. Schrijf dus niet om ‘het schrijven’, maar stop je content echt vol met waarde. Pas dan heb je een blije lezer en dus ook een blije zoekmachine.

Wil jij meer leren over zoekmachineoptimalisatie? Lees dan vooral waarom goed vindbaar zijn in Google geen geluk hebben is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *