De SEO-School

Het SEO-programma

Jij bent kneitertje goed in wat je doet. Jouw plannen zijn helder, je hebt echt iets waardevols in huis waarmee je mensen kan helpen of gelukkig kan maken. Maar die mensen weet eigenlijk helemaal niet dat jij bestaat. 

Natuurlijk, via social media doe je het best aardig en krijg je ook echt weleens een aanvraag, maar je hebt het idee dat die vijver inmiddels wel leeg is. Hoe zorg je er nou voor dat jouw doelgroep in aanraking komt met jouw product of dienst? 

Ergens weet je dat je hiervoor je website moet inzetten. Die hele mooie website, voor veel geld laten maken of zelf uren aan gezeten. De statistieken stemmen je somber: wederom een aantal bezoekers afkomstig van social media, maar via Google weten ze je niet te vinden. En daar zit toch juist het allergrootste publiek? 

Loop jij hier voortdurend tegenaan?

  • Je verkoopt prachtige producten of diensten, maar niemand weet dat jij dit doet.
  • Je baalt ontzettend van die lage bezoekersaantallen. Hoe kan het nou dat jouw doelgroep jouw website helemaal niet via Google weet te bereiken?
  • Je hebt geen idee welke zoektermen je moet inzetten om potentiële klanten te trekken. Sterker nog, je weet eigenlijk helemaal niet zo goed wat een zoekterm is.
  • Voor je gevoel loop je voortdurend achter de feiten aan en dat maakt je een beetje apathisch. Je wil zo graag je bekendheid laten groeien, maar je weet niet hoe.
  • Als mensen in Google jouw vakgebied invullen, komen ze eerst al jouw concurrenten tegen en dan is pas jouw bedrijf zichtbaar.
  • Het maakt je onzeker dat je niet weet wat linkbuilding is, hoe je de juiste zoektermen kiest en wanneer je lokale SEO inzet. Hierdoor heb je de hele tijd het gevoel dat je machteloos staat.

Al die onzekerheid, die machteloosheid en die twijfel is zo superfrustrerend! Je weet gewoon dat je heel erg goed bent in wat je doet en dat je daar, ook erg belangrijk, veel geld mee kan verdienen. Maar hoe zorg je er nou voor dat jouw website zichtbaar wordt in Google? Dat je jouw doelgroep aanspreekt en daar (potentiële) klanten uit haalt? 

Wat nou als dit jouw situatie is?

  • Jij wordt gevonden op zoektermen die aansluiten bij jouw producten of diensten.
  • Als mensen zoeken op belangrijke onderdelen binnen jouw vakgebied, komen ze bij jou uit en niet bij de concurrent.
  • Je weet precies aan welke knoppen je moet draaien om teksten goed te laten scoren in Google. Hierdoor kan je perfect inspelen op de wensen van jouw doelgroep.
  • Technische termen die met SEO te maken hebben? Jij draait jouw hand daar niet meer voor om. Je weet precies wat er bedoeld wordt met Search Console, longtail zoektermen en Ubersuggest. En nog belangrijker: je weet het allemaal toe te passen.
  • De organische bezoekersaantallen van jouw website gaan door het dak en zorgen ervoor dat jij nog meer bekendheid genereert.
  • Jouw expertstatus is een feit en je ontvangt vaak e-mails met vragen van mensen die jij weer tot klant weet te maken.

SEO is geen rocket science.
Je moet alleen weten hoe je het aanpakt.

Zoekmachineoptimalisatie is het antwoord op jouw vraag. Alle punten die hierboven wordt opgenoemd, kan je bereiken als je de SEO van jouw website goed inricht. 

Daar help ik met alle liefde en plezier bij. Zoekmachineoptimalisatie is namelijk leuk, helemaal niet moeilijk en vooral ontzettend waardevol. Het is DE manier om jouw bedrijf op de kaar te zetten, om ervoor te zorgen dat potentiële klanten bij jou uitkomen en niet bij de concurrent. SEO zet je in als je jouw bedrijf de spotlight geeft die het verdient. Jouw producten en/of diensten zijn veel te belangrijk om slechts op pagina 6 van Google te staan. Die horen juist bovenaan! 

Het SEO-programma voor ondernemers

Het SEO-programma voor ondernemers is alles waar je naar op zoek bent. Met behulp van zes modules leer ik je wat jij moet weten over zoekmachineoptimalisatie. We gaan niet alleen voor kennis (want dat is macht), maar ook voor de resultaten. Voor die bezoekersaantallen die door het dak gaan. Voor die expertstatus die jij met jouw bedrijf zo verdient. Voor die stijgende inkomsten vanuit affiliate, reclame of verkoop. 

Het blijft niet alleen bij zes online modules, want ik zorg met twee 1:1 coachingssessies van 30 minuten ook voor  de persoonlijke ondersteuning. We beginnen met een nulmeting en aan het einde van het drie maanden durende traject brengen we in kaart waar jij nog aan moet werken. 

Daarnaast ontvang je van mij een op maat gemaakt zoektermenonderzoek, helemaal afgestemd op jouw niche. 

En na het volgen van module 4 stuur je mij twee SEO-teksten die ik voor je optimaliseer en nakijk. 

Module 1 || Google Analytics: wat zeggen de statistieken over jouw website?  

Je weet dat je in Google Analytics ziet hoeveel bezoekers jouw website per periode trekt, maar wat kan je er nog meer mee? Heel erg veel! Wist je bijvoorbeeld dat je precies kan zien of jij met jouw teksten jouw doelgroep wel aanspreekt en of de website dus wel door de juiste mensen wordt gelezen? Superwaardevolle informatie! 

Module 2 || Search Console: via welke zoektermen wordt jouw website gevonden? 

Een goed geoptimaliseerde website kan niet zonder Search Console en alsnog wordt deze gratis dienst van Google bijna niet gebruikt. Zo ontzettend zonde. Je weet door Search Console namelijk precies op welke zoektermen je wordt gevonden en welke teksten je juist moest verbeteren. Ik leg je alle termen uit, leer je hoe je jouw nieuwe teksten sneller kan laten indexeren door Google en laat je zien op welke manier jij achter de meest belangrijke links op jouw website komt. 

Module 3 || Zoektermen en het bereiken van je doelgroep 

Zoektermen, je hebt de term al vaak terug zien komen, helemaal als je me ook op Instagram volgt. Dit is een van de belangrijkste modules van de training en daarom besteden we hier ook extra veel aandacht aan. Goed gekozen zoektermen laten jouw bedrijf namelijk groeien, financieel en in status. 

Module 4 || Hoe schrijf je een steengoede SEO-tekst? 

Hoe krijg je die goed gekozen zoektermen dan bij jouw doelgroep? Door middel van een steengoede SEO-tekst. Ik leg je uit waar een goede tekst aan moet voldoend en hoe je hem schrijft. 

Module 5 || Op welke manier pas je linkbuilding toe en wanneer maak je gebruik van lokale SEO? 

Hoe meer externe links jij ‘ontvangt’, hoe belangrijker Google denkt dat jij bent. Maar hoe zet je linkbuilding precies in? Lokale SEO, nog zo’n mooie term. Is dit voor iedereen geschikt? En als dat niet het geval is, wanneer zet je het dan juist in? 

Module 6 || Hoe optimaliseer je de website zodat hij beter vindbaar wordt voor potentiële klanten en beter zichtbaar voor Google?

De puntjes op de i, die gaan we er in deze laatste module opzetten. Je hebt nu alle kennis in huis om jouw website goed vindbaar te maken en in deze module laat ik je zien hoe je goed zichtbaar voor Google wordt.

De investering