Jouw ideale klant googelt ook
Maar je hebt geen idee wie dit is en hoe diegene zoekt...
Wie jouw ideale klant is? Je hebt werkelijk geen idee. Als het aan jou ligt, help je iedereen! Maar dat heeft je tot nu toe weinig tot geen succes gebracht. En als je eerlijk bent, voelt het heel frustrerend om niet precies te weten met wie je wil samenwerken en hoe je diegene dan bereikt. Sterker nog: het maakt je wanhopig, want er is geen klant te bekennen. Laat staan een ideale. Je wil iedereen helpen, maar je helpt dus eigenlijk helemaal niemand.
Zal ik jou eens een geheimpje verklappen? Dat is ook precies hoe het werkt: als je iedereen wil bereiken, bereik je niemand. Ik heb jarenlang dezelfde fout gemaakt. Een duidelijke omschrijving geven voor wie mijn diensten waren? Echt niet! Stel je voor dat iemand zich buitengesloten zou voelen. Ik was veel te bang dat ik dan klanten zou verliezen.
En dat klopte ook. Dat ik klanten verloor, bedoel ik. Want doordat ik veel te algemeen was, voelde niemand zich echt aangesproken. Geen enkele klant voelde zich thuis bij mij en in Google sneeuwde ik volledig onder. Mijn o zo gewenste klanten stapten allemaal naar de concurrent, omdat ze zich daar wel gehoord voelden.
Inmiddels ken ik mijn ideale klant door en door, weet ik hoe zij zoekt en creëer ik moeiteloos content die daarop aansluit. Ik trek de mensen aan met wie ik wil werken, omdat zij zich tijdens het lezen van mijn teksten begrepen voelen en erop vertrouwen dat ik hen kan helpen met hun problemen.
Net zoals ik jou nu kan helpen met jouw probleem: je mist jouw ideale klant en je weet al helemaal niet hoe diegene zoekt in Google!
Door jouw ideale klant helder te hebben, is het voor jou veel makkelijker om de mensen te bereiken die staan te springen om jouw hulp.
Dit zit jou behoorlijk in de weg
- Je komt niet tot de kern van jouw boodschap, omdat je niet weet wie je wil bereiken
- Je maakt geen keuze omdat je bang bent dat dit ten koste gaat van je omzet
- Je hebt wel een beeld bij jouw ideale klant, maar hebt geen idee hoe je dit laat werken voor SEO
- Je hebt zo ontzettend veel plannen dat het je niet lukt om te kaderen
- Door alle kennis zit je (onbewust) vast in een tunnelvisie
- Je weet zeker dat jouw ideale klant ook googelt, maar je hebt geen flauw benul hoe je hem of haar moet bereiken
- Het lukt je maar niet om van jouw gedachten een echte ideale klant te maken.
- Je verkoopt jouw producten of diensten nu niet of nauwelijks (aan de mensen met wie je wil werken)
En dat terwijl het ook zo kan zijn
- Je creëert moeiteloos content omdat je precies weet waar jouw ideale klant mee zit
- Je trekt mensen aan met wie jij wil samenwerken en accepteert niet zomaar klussen 'alleen voor het geld'
- Doordat jouw boodschap zo helder is, spring je boven de grote massa uit en bereik je nog beter jouw doelgroep
- Je bent niet bang om duidelijk jouw missie te verkondigen, want je weet dat het hebben van een ideale klant jou alleen maar meer omzet oplevert.
- Je kent jouw ideale klant ontzettend goed en weet hoe zij zoekt in Google
- Hierdoor haal je, met behulp van SEO, jouw ideale klant naar jouw website
Jouw ideale klant googelt ook
Het invulwerkboek voor ondernemers die willen ontdekken wie hun ideale klant is en hoe deze zoekt in Google.
Jouw ideale klant googelt ook is speciaal voor jou als jij jouw ideale klant nog (steeds) niet helder hebt en ook niet weet hoe deze zoekt in Google. In het uitgebreide invulwerkboek vind je een enorme bak aan informatie over jouw ideale klant en SEO. Maar uiteraard ga je ook zelf aan de slag. Je leert vanuit zoekmachineoptimalisatie naar jouw ideale klant kijken en pakt direct een flinke stapel tips mee over hoe jouw ideale klant zoekt in Google.
Goed nieuws! Het invulwerkboek blijft gewoon van jou. Je kan hem er dus regelmatig bijpakken als je iets even niet meer weet of wanneer je een nieuwe stap binnen jouw bedrijf zet.
De investering
Invulwerkboek
Jouw ideale klant googelt ook
€65 ex btw
- Uitgebreid invulwerkboek
- Voor altijd in jouw bezit
- Komt er een nieuwe versie van het werkboek uit? Dan ontvang je die automatisch
- Skills waar je de rest van jouw ondernemersleven de vruchten van plukt
De veelgestelde vragen
IK HEB NIET METEEN TIJD OM MET HET WERKBOEK AAN DE SLAG TE GAAN
Het werkboek blijft van jou en kan je er op ieder moment bijpakken. Je hoeft er dus, na aanschaf, niet meteen mee te beginnen.
MOET IK AL ERVARING HEBBEN MET SEO?
Om alles uit dit werkboek te halen, moet je een beetje weten hoe SEO in elkaar steekt. Als je nog helemaal geen ervaring met SEO hebt, raad ik je SEO voor Beginners aan.