De SEO-School

Creatieve zoektermenbrainstormsessie

Om goed gevonden te worden in Google, heb je zoekmachineoptimalisatie nodig. Hoe beter geoptimaliseerd jouw website is, hoe meer bezoekers je trekt. Maar om de juiste bezoekers te bereiken, moet gebruik maken van kneitertje goede zoektermen, zodat jij in het oog springt bij jouw ideale klant. 

Maar hoe zorg je er nou voor dat jij met jouw teksten inspeelt op de gedachten van jouw doelgroep? Waar zit de pijn en waar is die persoon naar op zoek? Welke zoektermen horen daarbij en hoeveel kans van slagen hebben ze? Met andere woorden: hoe buig je de wensen van de klant om in steengoede zoektermen waarop jij gevonden wordt en waarmee jij jouw business nog meer in de kijker kan spelen? 

Samen op zoek naar de zoektermen waarmee JIJ jouw ideale klant bereikt

Tijdens de creatieve zoektermenbrainstormsessie staat jouw ideale klant centraal. Ik kruip niet op de stoel van een businesscoach, maar ik zet je wel aan het denken en ik zorg ervoor dat we in kaart brengen met welke vragen jouw doelgroep zit. Door mijn inbreng ben je verzekerd van een nieuwe kijk op de situatie. We doorbreken de vaste denkpatronen en kijken naar waar jouw ideale klant nu echt mee zit. Vervolgens onderzoeken we hoe zij dit verwoorden als zij gebruik maken van Google.  Daarna gaan we die zoekgedachten samen ombuigen tot een mooie zoekterm. We onderzoeken direct of deze zoektermen ook kans van slag hebben, door te kijken naar het zoekvolume en de concurrentie. Ga jij met deze zoektermen echt scoren? Dan verwerken we ze direct in het contentplan.

De brainstormsessie kan op locatie, maar ook via Skype en neemt ongeveer een tot anderhalf uur in beslag. 

Brainstormsessie

Hoe zoekt jouw ideale klant?
84,-
  • We brengen in kaart hoe jouw ideale klant eruitziet.
  • We onderzoeken waar de pijnen en vragen zitten.
  • We kijken welke zoektermen hierbij passen en potentie hebben.
  • We stellen een contentplan op waar jij een half jaar mee vooruit kan.

De creatieve zoektermenbrainstormsessie

Tijdens de brainstormsessie stel jij jezelf de volgende vragen:

  • Hoe ziet jouw ideale klant eruit? 

  • Met welke vragen zit jouw ideale klant? 

  • Welke onderwerpen en zoektermen passen er bij deze vragen? 

  • Hoe worden deze zoektermen zo succesvol mogelijk? 

Na de creatieve zoektermenbrainstormsessie heb je dit bereikt: 

  • Je weet hoe jouw doelgroep eruit ziet en waar de pijnen en verlangens zitten. 

  • Het is duidelijk welke zoektermen voor jou werken en hoe jij daarmee jouw ideale klant bereikt. 

  • Er zit een contentplan onder je arm waar je het komende half jaar mee vooruit kan.

Deze ondernemers gingen je voor

Ik heb tijdens ons gesprek echt heel duidelijk gezien dat ik me beter moet verplaatsen in wat klanten kunnen zoeken. Al met al heb ik de brainstormsessie als heel prettig ervaren. Gabriëlla is ook een fijn persoon om mee te praten en door haar vragen moest ik echt nadenken.
 
Heel erg bedankt voor al deze inzichten en informatie natuurlijk over de SEO. Eindelijk snap ik een beetje hoe dit werkt.

Maaike de Vogel

Lenora Solutions

Ik vond de zoektermensessie heel waardevol. Je hebt een verwachting van de zoektermen waar klanten op zoeken, maar na de sessie met Gabriella had ik er veel meer. De Skypesessie was erg prettig en ik heb heel wat kantjes vol geschreven. Al had dit niet gehoeven want het document dat ze me na onze sessie over zoektermen toestuurde, was meer dan compleet. Dus kon ik ze direct gebruiken in de teksten op mijn website. Ik ben zo blij dat Gabriella mij voor mijn bedrijf DB Studiebegeleiding hiermee heeft kunnen helpen. Voor mijn nieuwe bedrijf Fit Bevallen boek ik er binnenkort weer een! 

Dayenne

DB Studiebegeleiding | Fit Bevallen

Gabriella heeft mij echt op de juiste weg geholpen. Het hele SEO verhaal voelde voor mij als een onmogelijk project, maar door haar training en onze brainstormsessie voor de zoektermen heb ik een duidelijk plan voor Lucky Leaf, maar vooral vertrouwen dat ik dit zelf kan.

Marloes

Lucky Leaf

Gabriella heeft mij echt enorm geholpen met haar SEO kennis en trainingen. Tijdens haar zoektermen brainstormsessie stelde ze precies de goed vragen die mij enorm aan het denken zette over mijn doelgroep en ik uiteindelijk naar huis ging met heel veel ideeën en daarbij de juiste zoektermen. De kennis die ik heb opgedaan voor Bakery from the corner tijdens haar trainingen kan ik nu zelf toepassen en is het hele SEO gebeuren geen black box meer voor mij.

Daphne

Bakery from the corner