Vier veel gemaakte SEO-fouten

Iedere ondernemer kan goed vindbaar zijn in Google, mits je weet hoe je de regels van SEO toepast. Dat dit niet voor iedereen geldt, merk ik regelmatig tijdens het uitvoeren van een SEO-analyse. Geen enkel probleem, want ik leg met liefde uit hoe het wel moet. Deze vier veel gemaakte SEO-fouten deel ik alvast met je, zodat jij ze niet meer hoeft te maken!

SEO is geen rocket science. Je moet alleen weten hoe je het toepast. Het ingewikkelde imago zit de kracht van zoekmachineoptimalisatie nog weleens in de weg. Veel ondernemers beginnen er niet aan en dat is zonde, want goed uitgevoerde SEO levert je zo ontzettend veel op! Denk niet alleen aan een flinke stijging in bezoekersaantallen, maar ook aan het direct kunnen uitspreken van je ideale klant. Daarnaast kan je door middel van SEO je website omtoveren tot omzetmiddel.

Vier SEO-fouten die je beter niet kan maken

1. Te weinig content op je website

Zonder content is het bijna niet mogelijk om goed vindbaar te zijn in Google. Je biedt de zoekmachine namelijk niets om jou op te vinden! Zorg er dus voor dat je voldoende content online hebt staan en dat je deze content ook aan blijft vullen of voortdurend beter maakt.

2. Je gebruikt geen of niet de juiste zoektermen

Content op je website hebben is een ding, maar een goede tekst moet ook zoektermen bevatten. Die zorgen er namelijk voor dat jouw website gespot wordt in de zoekresultaten. Gebruik je geen of niet de juiste zoektermen? Dan komen jouw teksten nooit bij jouw ideale klant uit.

3. Je hebt geen geduld

SEO is een dieseltreintje. Het duurt even voordat het op gang komt. Vandaag iets SEO-proof gemaakt, betekent niet direct morgen resultaten. Sterker nog, daar kan gerust weken overheen gaan en daar schiet geen enkele SEO-specialist van in de stress. Google doet er over het algemeen namelijk vier weken over voordat het nieuwe content meeneemt in de zoekresultaten.

4. Je pakt niet alle facetten van SEO mee

Alles wat je aan zoekmachineoptimalisatie doet is mooi meegenomen, maar een van de veel gemaakte SEO-fouten is dat niet alle facetten van SEO worden meegepakt. Een SEO-tekst kan veel voor je doen, maar je bereikt nog meer wanneer je ook aandacht besteedt aan het optimaliseren van je website en het analyseren van je data.

Maak jij je nu per ongeluk al schuldig aan een van deze vier SEO-fouten? Deel het in de comments en ik kijk direct met je mee hoe je dit beter kan aanpakken!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *