Slimme SEO-tips: Zero Volume Search Keywords gebruiken voor meer online succes

Zero Volume Search Keywords komen geregeld voor en je kent het begrijp ook vast wel als je je in SEO verdiept. Ze roepen vaak vragen op, want hoe interessant is een zoekterm zonder volume? Heel interessant! Want deze termen met zoekvolume ‘0’ kunnen nog steeds waarde hebben voor zoekmachineoptimalisatie.

Wat zijn zero volume search keywords?

Zero volume search keywords zijn zoektermen waarbij de zoektermentools ‘nul’ als antwoord geven wanneer je vraagt wat het volume is. Je ziet vaak dat hoe specifieker de zoekterm is (bijvoorbeeld bij longtail keywords), hoe lager het zoekvolume. Maar een laag zoekvolume betekent niet altijd slecht nieuws! Sowieso is nul niet altijd nul, wat inhoudt dat er alsnog een (kleine) groep mensen op kan zoeken. En daarnaast zijn er nog veel meer redenen waarom je zero volume search keywords moet gebruiken.

Waarom zoektermen met een zoekvolume van 0 toch interessant zijn

Er zijn verschillende redenen waarom deze zoektermen toch relevant kunnen zijn voor SEO. Ten eerste kunnen zero volume search keywords een indicatie geven van nieuwe zoektermen die jouw ideale klant gebruikt, maar nog niet zijn opgenomen in de zoektermen van Google. Door deze zoekwoorden wel alvast in de teksten kan je misschien een voorsprong nemen op de concurrentie.

Ook kunnen zero volume search keywords bijdragen aan het vergroten van de relevantie van je website voor een specifieke niche of doelgroep. Door het gebruik van specifieke zoekwoorden die gericht zijn op deze niche of doelgroep, kan je de relevantie van je content voor deze groep verhogen en zo meer verkeer aantrekken.

Zero volume search keywords hebben minder concurrentie

Daarnaast zijn zoektermen met het zoekvolume nul veel minder competitief. Door te focussen op zoekwoorden zonder concurrentie kan je je website positioneren als een autoriteit in deze zoektermen. Dit kan uiteindelijk leiden tot hogere rankings en meer verkeer.

Het toevoegen van zero volume search keywords aan je teksten kan op verschillende manieren gebeuren. Een manier is om deze zoekwoorden op te nemen in de titels en beschrijvingen van je content. Door het gebruik van deze zoekwoorden in bijvoorbeeld de meta description kan je de relevantie van je content voor deze zoekwoorden benadrukken.

Verwerk ze op een natuurlijke manier

Een andere manier om zero volume search keywords toe te passen is door ze op te nemen in de inhoud van je pagina’s. Het is belangrijk om deze zoekwoorden op een natuurlijke manier te gebruiken en ze niet te overmatig te gebruiken om keyword stuffing te vermijden. Het gebruik van deze zoekwoorden kan de relevantie van je content voor deze zoekwoorden benadrukken en zo je positie in zoekmachines verbeteren.

Zero volume search keywords kunnen dus zeker heel waardevol zijn voor jouw vindbaarheid in Google. Het toepassen van deze zoektermen in je content kan ervoor zorgen dat je nieuwe zoektermen ontdekt, vergroot de relevantie van je content voor specifieke niches en je vindt zoekwoorden die minder concurrentie hebben. Door op een natuurlijke manier gebruik te maken van deze zoekwoorden, kan je je positie in zoekmachines verbeteren en meer verkeer aantrekken.