Ben je ondernemer en klinkt geld verdienen met je website als een utopie? Dan pak je dingen nog niet helemaal goed aan. Geen enkel probleem en zeker geen paniek, want het is helemaal niet zo ingewikkeld om van jouw website een steady inkomstenbron te maken. In 5 stappen laat ik je zien hoe je dat voor elkaar krijgt.
Inkomen halen uit je website is natuurlijk fantastisch als ondernemer. Dat betekent dat jij gewoon kan blijven doen waar je goed in bent, terwijl jouw website de klanten binnenhaalt. Het klinkt misschien als ‘te makkelijk’ of onhaalbaar, maar dit is exact wat een SEO-strategie voor jouw bedrijf kan betekenen.
Wil jij niet zelf aanmodderen maar het direct goed aanpakken? In SEO Start leer jij hoe je met jouw website en goede SEO-strategie je omzet een boost geeft.
5 stappen om geld te verdienen met jouw website
1. Zorg ervoor dat jouw website SEO-proof is
Je hebt pas echt iets aan jouw website, als hij goed gevonden wordt in Google. Dan kan je namelijk bezoekers aantrekken die jou nog niet kennen. Hoe meer geoptimaliseerd jouw website is, hoe beter hij vindbaar wordt in Google. Denk hierbij niet alleen maar aan goede content, maar ook aan de snelheid, of hij lekker leesbaar is en of technisch goed in elkaar steekt. Je kan pas geld verdienen met jouw website als je dit op orde hebt.
2. Kies voor zoektermen die passen bij jouw ideale klant
Het heeft voor een tekstschrijver erg weinig zin om goed vindbaar te zijn met een recept voor bananenbrood en een loodgieter schiet helemaal niets op met zoektermen over kunststof kozijnen. Kortom: zorg ervoor dat je vindbaar bent op zoektermen die passen bij jouw ideale klant. Denk na over waar jouw ideale klant op zoekt en verwerk dit in je teksten. Zo trek je bezoekers naar je website die daar ook echt wat te zoeken hebben.
3. Gebruik voor iedere fase weer andere zoektermen
Informeren, oriënteren en vervolgens investeren. Zo kan je de fases waarin iemand googelt het beste omschrijven.
- Eerst gaan zijn op zoek naar informatie. Logisch, want je moet wel weten waar je over aan het nadenken bent. Dit is het perfecte moment om tips te delen.
- Daarna komt de oriënterende fase: wat wil ik precies aanschaffen? Denk hierbij aan de keuze tussen 1:1 of in een groepstraject. Ook deze content moet op je website staan. Maak de keuze voor jouw bezoeker. Wil jij dit en dit bereiken? Dan moet je dat kiezen. Ga je liever voor zus en zo? Dan is dit traject weer perfect.
- En vervolgens is het tijd voor de investering. Koop ik het bij Klaasje of bij Pietje? Bezoekers gaan dan af op dingen als ‘vandaag gekocht, morgen in huis’, ‘gratis verzenden’ of ‘cadeaus altijd mooi ingepakt’.
Ben jij alleen maar vindbaar op een van de drie fases? Dan laat je een hele grote groep mensen in de kou staan. Vooral als je de informatie-zoektermen vergeet. Sla die dus absoluut niet over.
4. Content is king
Het is een uitspraak uit het jaar nul, maar o zo waar. Zonder content ben je niet vindbaar. Waar moet Google de informatie over jouw bedrijf vandaan halen als jij deze niet deelt? Als jij geld wil verdienen met jouw website, moet je ervoor zorgen dat het duidelijk is waar jouw website over gaat. Schrijf goede SEO-teksten, doe dit consequent en vanuit een strategie.
5. En een SEO-strategie zorgt voor succes
Content is king, de strategie zijn magistrale rechterhand. Zonder strategie doe je maar wat. Jouw website als inkomstenbron wordt pas een groot succes als je weet wat je doel is en hoe je dat kan bereiken.
Het moeilijkste aan SEO is beginnen. Zodra je die stap hebt genomen, kom je er vanzelf achter dat het een geweldig leuk spel is dat jouw website en jouw bedrijf een enorme groei kan geven. Dit is ook exact wat je leert in SEO Start. In deze laagdrempelige en praktische cursus leer jij als ondernemer hoe jij jouw bedrijf goed vindbaar maakt in Google voor jouw ideale klant.